Anna Viklund, Anette Taavo och Natalie Karmandijan på Hälsokraft i Kiruna tycker det är bra att nå ut i alla mediekanaler med CrossMedia abonnemanget.

100P och Gratistidningen har lanserat CrossMedia abonnemang kunderna når ut i print-, digitalt- och i sociala kanaler både med annonsering och sk Content Marketing. Ett företag som satsar på detta nya sätt att få en helhetslösning på kommunikation och marknadsföring är Hälsokraft i Kiruna som tycker att det är en mycket bra lösning.

– Vi håller på att lära oss exakt hur det fungerar och även vår lokala hemsida, som ingår fritt i abonnemanget. Det känns bra med en helhetslösning, säger Anette Taavo som är ägare av butiken sedan ett år.

Grunden i CrossMedia abonnemangen är annonsering gratistidningen vilket är det bästa lokala räckviddsmediet. Till det kommer digitala och sociala kanaler där man med fördel kan jobba med Content Marketing.

– Vi har flera företag som anslutit och håller på att lägga upp allt i våra system. Det är många saker som skall fungera tillsammans och initalt är det lite pusslande tillsammans med kunderna, förklarar Maria Salonen på Kiruna Annonsblad/Gratistidning.

En stor fördel som Maria lyfter fram är att 100P:s abonnemangstjänst som finns i olika nivåer som anpassas efter företagskunderna.

– Det blir inte dyrare än att man i dag annonserar regelbundet, men det blir mycket mer som ingår i paketet. Företag som har behov av det får bland annat en egen webbsida utan kostnad som kopplas till våra huvudsidor och lokala webbsajter, så de nyheter och material som läggs upp där visas för väldigt många. Att det i abonnemanget också ingår att vi hjälper till att skriva pressreleaser, som publiceras både hos oss och skickas ut till andra medier, är väldigt mycket värt, känner vi.

 

Share This