Gunnar Selberg, Kiruna-Centern satsar på All-In CrossMedia abonnemang i Kiruna. Här med Åke Tapani från 100P & Gratistidningen.

Kiruna-Centern är en van annonsör i gratistidningen Kiruna Annonsblad sedan lång tid och Gunnar Selberg är känd kirunapolitiker inte minst genom annonseringen. Nu tar man ytterligare ett steg genom att även jobba med ”Content Marketing” i 100P & Gratistidningens nya CrossMedia abonnemang.

– Vi vill inte bara gå ut med opion och sälja in våra ideer hela tiden utan även ge kirunaborna en chans att lära känna oss, personerna i partiet som jobbar för ett bättre Kiruna lite mer, förklarar Gunnar Selberg.

Det är val hösten 2018 och fler partier har visat intresse och har anslutit sig till CrossMedia abonnemang inte bara i Kiruna berättar Åke Tapani på 100P & Gratistidningen.

– Politik går väl i många stycken att jämföra med företag eller butiker som vill ha tillväxt. För partierna gäller också att växa och ”ragga röster” och nu är kommunikation och marknadsföring allt viktigare även inom politiken, resonerar Åke Tapani vidare. Kör man Facebook och Sociala medier når man bara de redan frälsta. Vi når ut till alla varje vecka med våra tidningar och dessutom även i våra digitala- och sociala kanaler, det blir en oslagbar helhetslösning.

 

Share This