Joakim Ekblom, Thorengruppen och Hans L Olofsson, Kolektivet förbereder sig.

Business Norrbotten Rendezvous på Hurtigrutten – ”Världens vackraste båtresa”. Att man får inspiration det kan vi garantera. Förutom själva kryssningen genom Raftsundet har vi kryddat med några spännande föredragshållare ombord den 13-15 oktober.

Föreläsare

Joakim Ekblom, Thorengruppen (CMO)
 ett annorlunda norrländskt miljardföretag

ThorenGruppen har sedan starten 1999 vuxit konstant med lönsamhet och har idag över 1800 medarbetare, flertalet dotterbolag och en idrottssatsning som är unik i Sverige. Samtidigt har företaget aldrig haft en affärsidé eller några affärsplaner. Vad är hemligheten bakom? Vi tar er bakom kulisserna och berättar om ett värderingsstyrt företag där kulturen är viktigare än strategin. Där intuition och viljan att vara annorlunda skapat ett företag som är ”one of a kind”. Samtidigt är det inte rocket science. Alla har förutsättningar att bli framgångsrika om man bara våga bryta det traditionella tänkandet och gå sin egen väg. Joakim Ekblom som är CMO i företaget har jobbat 15 år i företaget tar er med på resan.

Hans L. Olofsson,
frilansjournalist och grillkolstillverkare på Kolektivet

Att berätta är den nya marknadsföringens hjärta – och hur Kolektivet gjorde succé på nätet

Hans L. Olofsson har en 12 års bakgrund som journalist på tidningar som NSD, Expressen, Göteborgs-Posten och på Sveriges radio. Efter att ha flyttat till Göteborg för karriären föddes idén att starta grillkolstillverkning i Tornedalen. Nu ett och ett halvt år senare levererar Kolektivet till några av europas bästa restauranger och efterfrågan fortsätter växa.
Hans L. Olofsson delar med sig av framgångarna i sitt företag och hur han tänker när han hjälper andra att nå ut med sina budskap.

 

Share This