– Det känns bra att Western Farm är med och att vi blir ”business partners”, säger Monica Stubé och Robert Anglöw på Boden Gratistidning.

100p och Gratistidningen har kört en kampanj för deras ”Crossmedia abonnemang”. Det är en ny helhetslösning för kommunikation och marknadsföring, där kunderna blir ”business partners” i ett heltäckande samarbete. Robert Anglöw och Monica Stubé, från Boden Gratistidningen, berättar att Crossmedia mottagits väl vilket visar på att upplägget ligger helt rätt i tiden.

– Vi har länge känt att detta typ av samarbete med kommunikation och marknadsföring är något kunderna behöver och skriker efter. Ett kvitto på det är det stora antalet kunder som redan anslutit sig, och den enormt positiva respons vi fått på detta upplägg som uppenbarligen är något som saknats i det snabbt förändrande medielandskapet, förklarar Robert. Många är vilsna och har provat på ett antal renodlade ”digitala” initiativ med knapert resultat. Nyckeln och utmaningen är att det gäller att få ”spring-i-butiken” men också samtidigt hela tiden stärka sitt varumärke.

Vad händer då nu? Är det slut på plats för nya kunder som vill ansluta?

– Nej vi fortsätter att utveckla CrossMedia och de några av de senaste som anslutit är Mofix Bilservice i Boden, Fritid & Vildmark i Piteå och Western Farm i Boden. Grunden är annonsering i våra starka gratistidningar och kryddar man det sedan med ”content marketing”, där man får följa dem och vad de gör, får man en optimal mix. Att jobba med alla delar i kommunikation och marknadsföringen är nyckeln, berättar, Monica Stubé.

Fritid och Vildmark är positivt inställda till sitt nya samarbete. Seved Viklund, VD, tror på att en stark partner behövs för att nu åt till kunderna.

– Det känns bra att få hjälp med en helhetslösning, och vi ser även fram emot att dela med oss nyheter och blogg och mer visa vilka vi är, säger Seved Viklund.

Seved Viklund, Fritid & Vildmark i Piteå.

Western Farm är mitt uppe i förberedelserna med julborden och de kommande festligheterna. Joel Andersson på Western Farm berättar att han därför tycker det känns skönt att kroka arm med Gratistidningen och 100p.

– Det känns helrätt för oss. Det är så mycket som händer här hela året och därför känns det skönt att veta att vi har ett heltäckande samarbete och att alla nu kommer få ta del av det vi sysslar med, förklarar Joel Andersson.

Framgången fortsätter för ”CrossMedia abonnemang”, allt fler kunder ansluter vilket visar på att denna metod ligger helt rätt i tiden. Det förändrande medielandskapet kräver nya tillvägagångssätt och att låsa in sin information som stora delar av mediesverige gör är inte rätt väg att gå tror Monica Stubé.

– Vi tror och jobbar för ett öppet medielandskap från ett lokalt perspektiv där både ”locals”, företag och de som bor och verkar orten kan medverka. Vi vill ha kontakt med fler som vill vara med på den här spännande resan, avslutar Robert Anglöw.

Share This