Sofie Ledin, Luleå Gratistidning och Thomas Edlund, Bilkompaniet blir ”business partners”.

Färre och färre kunder besöker en bilhall – och fler tar till sig av information digitalt och i andra kanaler. Det tar Bilkompaniet fasta på och väljer att lyfta fram Opel genom Cross media-abonnemanget 100P.

– Det händer väldigt mycket som det skulle vara roligt att gå ut med. Man blir hemmablind och tänker att det nog inte är så märkvärdigt, säger Thomas Edlund, försäljningschef.

En av tjänsterna som ingår i 100P-abonnemanget är pressmeddelanden. Och det är något som Bilkompaniet inte aktivt jobbat med tidigare.

– Ta bara en sådan sak som att vi har haft ganska många premiärer av nya bilar i år, och att det fortsätter nästa år. Det skulle gå att lyfta fram mycket bättre. Eller att vi gör en stor affär. Tyvärr blir det ofta att man inte tänker så när det är saker som händer på ens egen ”bakgård”, säger Thomas Edlund.

Som ett experiment väljer Bilkompaniet nu att lägga allt krut i 100P-abonnemanget på att lyfta fram ett av de varumärken som man jobbar med – Opel.

– Det är också för att vi ska kunna se hur stor effekten blir av att jobba på ett lite annat sätt. Det är ju ofta svårt att mäta hur traditionell marknadsföring fungerar, och på det här sättet kan vi få en signal om genomslaget, säger Thomas Edlund.

Share This